Angro

By 15 september 2020 Ledenverhalen

Angro

De marathon mindset van Angro

Van Boxtelse braderie naar Europese en Aziatische markt. Van sokken naar complete beenmode. In de 25 jaar nadat Van Vught senior het bedrijf startte, hebben zoon Huub, dochter Astrid en schoonzoon Eric Serrarens Angro ontwikkeld tot de wereldwijde speler op de sokkenmarkt die ze nu zijn. Alle producten die ze verkopen, worden tot aan de verpakking toe in huis ontworpen en vervolgens extern gemaakt. Al pratende wordt snel duidelijk: directeuren Huub en Eric gaan voor de marathon, niet voor de sprint. Of het nu over werkprocessen, relaties, groei of innovatie gaat: stabiliteit, geleidelijkheid en diepgang zijn kernwoorden.

Schijndels Netwerk - Angro

Ongemerkt vernieuwen

“Wat ons kenmerkt als ondernemers, is dat we steeds blijven innoveren”, legt Eric uit. “In alle onderdelen van het bedrijf. Ik ben ervan overtuigd dat dat de reden is dat we onze huidige positie hebben bereikt, kunnen vasthouden én zelfs verbeteren. Het is niet zo dat we elk jaar alles omgooien, verbetering is bij ons een doorlopend proces. Op die manier zijn omschakelingen nooit enorm groot, wat zo z’n voordelen heeft. Verander je in één keer alles voor je personeel of klant? Dan is de kans op weerstand aanzienlijk. Verander je dingen stapje voor stapje, dan voelt het natuurlijker aan.”

Stap voor stap

Zo versterkten ze bij Angro de afgelopen twee jaar hun merkidentiteit. “De eerste stappen waren de corporate huisstijl inclusief logo, website en showroom”, vertelt Eric. “Daarna volgden onze social media en een bedrijfsfilm. Momenteel zijn we aan het doorvertalen naar de afzonderlijke merken. Ook onze internationale groei verloopt op die manier: geleidelijk en natuurlijk. Is er vraag vanuit een nieuw land en is het logistiek behapbaar? Dan zeggen we geen nee. Maar onze focus? Die ligt op uitbreiding in de landen waar we al zitten en het uitbouwen van bestaande relaties.”

Familiecultuur in coronatijd

“In 25 jaar hebben we mooie banden opgebouwd, zowel extern als intern. Als ik íets mis in dit coronatijdperk, is het dan ook wel de sociale factor. De coronamaatregelen raken de sfeer van ons normaal gesproken hechte familiebedrijf. Activiteiten ondernemen of ons jubileum met z’n allen vieren? Gaat niet. Samen lunchen? Dat kan sinds kort weer, maar dan in ploegen. Bovendien mag onze 78-jarige tante Thea de lunchtafel al even niet meer dekken omdat we haar willen beschermen. Lastig hoor! Ja, het is een geluk dat onze business en de logistiek gewoon doorgaan. Maar de sociale impact van Covid? Die hakt er wel in. We doen er dan ook alles aan om iedereen bij elkaar te houden. Van stagiair, weekendhulp en vaste kracht tot tante Thea en enkele van onze eigen kinderen die hier soms wat bijverdienen. Samen zijn en blijven we Angro!”

Angro
Eric Serrarens
Edisonweg 1C
angro.nl

Colofon
Tekst: Typisch Fem
Foto: Angro
Ook in deze rubriek?
Mail naar info@schijndelsnetwerk.nl